Somohardjo: ‘Ik heb mensen thuisgezet die ik niet vertrouw’

BIZA-minister Bronto Somohardjo
Shoeket logo

Bron: ABC

14 Juni 2023 23:00

Voor mij lezen

Het thuiszetten van ambtenaren geschiedt niet altijd op basis van rancune. Minister Bronto Somohardjo van Binnenlandse Zaken zegt dat hij personen heeft thuisgezet, omdat hij die niet vertouwt.

‘Ik moet met mensen kunnen werken die ik vertrouw’, aldus Somohardjo. Van de ambtenaren die in het buitenland wonen en nog steeds een salaris ontvangen, zullen de lonen worden stopgezet.

Somohardjo vreest niet voor rechtzaken tegen de staat. Zo reageerde hij vanmorgen op vragen van journalisten.

Bekijkt origineel bericht ⇒

Meer actueel